Skip to main content

آنژیوگرافی قلب روشی است که کمک می کند میزان جریان خون در رگها بررسی شود، عروقی که به قلب منتهی می شوند عروق کرونری هستند این رگها در حقیقت خونی را که همراه با اکسیژن است به عضله قلب می برند تا از آنجا به کل بدن پمپاژ شود و وظیفه اکسیژن رسانی به بدن را انجام دهد، در مواردی تجمع چربی یا پلاک هایی که حاوی چربی و برخی دیگر عناصر موجود در خون هستند بر روی دیواره این رگهای کرونری رسوب می کند (آترواسکلروزیس) ، به این ترتیب با کاهش جریان خون می توانند بیمار را به خطراتی مانند آنژین یا همان حمله قلبی بکشانند.

پزشک در مواردی که احتمال تجمع پلاک در رگ را با توجه به علائم بیمار محتمل بداند و البته پس از انجام تست های تشخیصی دیگر که باعث شود تا شک بیشتری به این گرفتگی داشته باشد از روش آنژیوگرافی عروق قلبی برای بررسی استفاده می کند.

چه کسانی نیاز به آنژیو گرافی قلب دارند:

  • در حال حاضر مهمترین مورد لازم و واجب آنژیوگرافی در بیماران اورژانس است. بیمارانی که با درد سینه شدید و حاد و در مرحله اول سکته قلبی به اورژانس مراجعه میکنند باید سریعا به بخش انژیوگرافی منتقل شده و به صورت اورژانس انژیوگرافی انجام شده و در صورت لزوم رگ مسدود توسط استنت (فنر ) باز شود.
  • بیمارانی که درد سینه اخیر شروع شده است و بررسی های اولیه نشان دهنده تنگی شدید رگهای قلب دارند باید در اولین فرصت انژیوگرافی شوند
  • بیمارانی که بررسی‌های اولیه مثل تست ورزش یا اسکن قلب نشان دهنده بیماری شدید و مهم رگهای قلب است ، نیز باید جهت تعیین تشخیص قطعی و برنامه درمانی مناسب انژیوگرافی شوند. بیمارانی که بررسی‌های اولیه بیماری شدید رانشان نمی‌دهد و علائم شدید قلبی ندارند معمولا انژیوگرافی توصیه نمیشود زیرا درمانهای تهاجمی مثل بالون و جراحی در پیش اگهی و کاهش عوارض تاثیر چندانی ندارد .
  • بیمارانی که به هر دلیل نیاز به جراحی قلب دارند ( مثل تعویض دریچه … ) نیز لازم است قبل از عمل به وسیله انژیو گرافی وضعیت عروق قلب مشخص گردد.

با توجه به تفاوت انواع جراحی بر اساس شرح حال بالینی و همچنین تفاوت خدمات دریافتی بر اساس درخواست بیمار و همراهان هزینه های درمان متفاوت می باشد که جهت کسب اطلاع دقیق می توانید با شماره 03491001818 تماس بگیرید.

برنامه دقیق شما پس از ورود به ایران

روز اول
ترانسفر از فرودگاه تا اقامتگاه-شام خوش آمدگویی
روز دوم
انتقال یه بیمارستان جهت ویزیت و مشاوره پزشک مربوطه-انجام آزمایش ها و گرافی ها-انتقال به اقامتگاه
روز سوم
آماده سازی بیمارجهت عمل-ریکاوری-انتقال به بخش یا در صورت لزوم آی سی یو
روز چهارم
انجام آزمایشات جهت کنترل وضعیت بیمار –ویزیت توسط پزشک مربوطه-تعیین رژیم-مشاوره در صورت احتیاج
روز پنجم
کنترل وضعیت بیمار-ویزیت نهایی-آموزش به بیمار برای مراقبت های پس از ترخیص و انتقال به اقامتگاه-فراهم نمودن شرایط مناسب حال بیمار در اقامتگاه
روز ششم
انتقال به بیمارستان جهت ویزیت-در صورت حال مناسب و تایید توسط پزشک گشت شهری به بازار،گنبد جبلیه و ...-انتقال به اقامتگاه -همراهی بیمار و ترانسفر به فرودگاه-ارائه گیفت یادبود

Solverwp- WordPress Theme and Plugin